Wednesday, February 25, 2009

Jazakillahu khoiron jaza’ ukhti…



Entry yg ditunggu2 oleh akhwat2ku sekalian… wahh.. prasan blog ramai perminat…


Entry yg ringkas…


Assalammualaikum warahmatullah wabarakatuh….


“Nah, ambiklah… Untuk Islam”

Duit dihulurkan kepadaku. Bukannya banyak pun dia hulurkan. Cuma RM1.. Tetapi kata2nya terhujam dihatiku. Untuk Islam.


Isk… Terharunya aku.. Beliau adalah seorang yg sgt aku hormati. Walaupun kami bukan diatas saff yg sama. Tapi insyaAllah matlamat kami sama. Aku bukannya cerita apa yg aku buat..Apa yg aku lakukan tetapi mungkin dia sedar keberadaan kami di UTM ini utk membawa Islam, maka dia menyokong. Jazakillah Ukhti....


Alhamdulillah Terima Kasih Ya Allah. Engkau telah menganugerahi seorang sahabat aka kakak yg sgt2 memahami perjuangan Islam.


Bimbang juga jika kami dipandang serong. Yelah, jika diingat2 cerita akhwat di medan lain, mereka diganggu oleh segolongan insan yg katanya membawa Islam tetapi menganggu urusan kerja org lain. Alasannya kerana kami tidak legal. Kami tidak rasmi. Isk... adakah perlu, membawa nama Islam perlunya legal n rasmi. Ntah la, pada kami, asalkan ianya tidak menyalahi syariat, kami teruskan.


p/s : Jazakillahu khoiron jaza’ umi...


No comments:

Related Posts with Thumbnails