Sunday, May 16, 2010

Sabar?? Yelah.. Sabar...





1.20 pg..
ready untuk tidur..
1.30 pg..
mata tak nak tidur..
golek-golek..
kejap kiri kejap kanan..
1.45 pg..
masih tak boleh tidur..
macam2 difikirkan..
2.00 pg..
kejap kiri kejap kanan..
aii nape tak boleh tidur ni..
teringat kawan lama..
ntah ape cerita..
2.15 pg..
istighfar, thamid, takbir..
planning untuk bisnes yang bakal di 'run' tak lama lagi..
lepas ni nak buat apa, nak buat apa..
esok call dealer..
bla bla bla..
2.30 pg..
istighfar, thamid, takbir..
teringat lagi kawan lama..
hahahah kelako..
2.45 pg..
tension dah..
Ya Allah, bantulah aku untuk lelapkan mata..
susun planning bisnes..
3.00 pg..
Arghhh..
nak tidur..
toloongggggg....
4.45 pg
ehh dah bangun..
bilanya tidur ni..
hehehe... tak kelako..
Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk berjumpa hari esok..
semua masih tidur..
Maka aku bangun,
kejut sorang2..
untuk sama2 mengadapNya..

Alhamdulillah... Dapat jemaah subuh sama2...
Duduk ramai2..
Jumpa sahabat..
Hmm malam tadi tak sihat katanya..
Shafakillah sahabat..

Rupanya banyak benda yang menimpanya..
Banyak ujian yang dihadapinya..
Arghh.. Kuatnya dirimu..
Ntah jika aku ditempatmu, mahunya kelam kabut aku jadinya..

Lepas satu, satu masalahmu diceritakan..
aku... hanya mendengar..
uwaaa.. plz plz plz saya..
berkatalah sesuatu...
maka aku hanya katakan.. Sabarlah...

Dalam hatiku..
memang mudah untuk aku menyakinkan dia untuk sabar..
Ya... untuk berkata sahaja.. mudah...
tapi untuk melaksanakannya...
Allah sahaja yang tahu...

Untuk ada sifat sabar itu, perlu juga bersabar..
Moga dirimu kuat kawan..
Beruntunglah dirimu...
Kerana Allah telah memilihmu..

Ehh ada sahabat Nabi dulu..
Bila tak ditimpa ujian..
Risau dah tau..
Kenapa aku tak ditimpa ujian ni, Allah tak pandang aku lagikah?
Risau ni risau...

Maka bergembiralah sahabat..
Allah menyayangi kita..
Sudah tentu ada hikmahnya..
Jangan rasa lemah..
Kerana disana asa bahagia untukmu...


p/s : alahai saya.. cakap senang ye..

1 comment:

dr. mujahidah said...

ya Allah, datangkan aku ujian yang aku sanggup untuk hadapi dan menjadikan aku semakin dekat denganMu.!

Related Posts with Thumbnails