Sunday, July 27, 2008

Ada sesuatu yg ingin disampaikan desebalik msg itu...


“Tet tet..tet tet” bunyi nada hanponku menandakan ade msg masuk....

aku pun bukak msg tu ku sangkakan daripada shbt2ku yg lain. Rupanya silap. Aku terima daripada seseorang yg xdisangka2...Aku terkesima dengan msg yg baru aku terima...

“Ku rindu dirimu sahabatku, mengajarku berlatih di perjalanan, kini dirimu hilang dariku, membuat aku termenung di persimpangan, matlamatku kian kabur, sehingga aku benci dengan senyumku, ingin ku lontar keresahan tetapi hilang di kejauhan…”

Ade maksud tersirat disebalik msg tu. Aku cuba utk membalas, tp aku bukanlah minah jiwang2 ni xreti nk mengayat... So, aku biarkan sahaja. Tiba waktu mlm aku teringat msg tu...Aku cuba amati maksud disebalik msg tu.

Dia sahabatku yg aku hormati. Walaupun dia pangkat adik padaku, tp aku respect gile kat dia. Dia seorang yg baik budi pekerti dan kami pernah dalam satu saff yg sama... Tetapi mungkin kerana sebab2 tertentu, kami terpisah...Xpe lah, mungkin itu yg terbaik untuknya.

Aku amati msg itu, adakah dia merasakan dia menyesal dengan keputusan itu?? Ataukah dia masih tercari2 yg mana terbaik untuk dirinya?? Hmm aku bukanlah pandai sgt dlm menelek org ni. Tp aku dapat rasakan seperti ada sesuatu yg ingin disampaikan. Huh, banyak sangat andaian aku. “Wahai ukhti, kamu jangan sesekali berburuk sangka dengan org lain. Cubalah berbaik sangka walau dalam ape keadaan sekalipun”. “Baiklah”. Jawapku....

Kepada adikku (yg bagi msg tu), aku sayang kamu. Walaupun aku xpernah mengatakan aku sayang kamu, tetapi memadailah hanya aku sayang kamu...(wahhhh...terbelit2. Aku pun xtau ape yg aku tulis ni!!!). Akak xtau nk ckp ape. Tp kamu wahai adik jika ada mslh akak ade utk membantu kamu. Janganlah disebabkan kita tidak seperti dulu membuatkan ukhwah kita semakin jauh. InsyaAllah dik, akak akan bantu kamu. Msg kamu seperti ingin mengatakan sesuatu, hmm tp ape ye??? huhuhu....

p/s : ntah laaaa....

No comments:

Related Posts with Thumbnails