Wednesday, July 2, 2008

KEPADA ADIK2 Freshie ku….


Ahaaaa….

Assalammualaikum….sudah lama aku xmenaip ape yang aku rase nak taip…sebab bizikan akhir2 ni aku nak abis praktikal dah…dengan reportnye, dengan projek akhirnye…aku kadang2 hanya memerhati dari jauh je blog aku ni & kalau rajin aku jumpe ntah mane2 artikel yg aku rase best aku akan copy paste suke2 hati aku je….

DULU-DULU…

Dulu…aku xde Minggu Haluan Siswa (MHS)…aku daftar hari ni, n esoknye aku terus masuk kelas…So, aku agak terkebil2 jugaklah mencari arah kat UTM ni…aku ingat lagi yg mane aku sesat 1 jam sebab nk cari jalan balik dari fakulti ke kolej. Lepas tu malamnye aku lepak habis lahhh…

SEKARANG…

Tp kini aku dpt join jugaklah MHS w/pun aku bukanlah sebagai pelajar freshie, tetapi sebagai PETUGAS!!! Woha… Ohh secara xsengaja aku dpt terlibat, sebab krew pengambaran kat tempat praktikal aku ni ajak join skali. So aku pun join lah sebagai jurugambar kedua…Wakaka..agak lawak jugak akhwat bawak kamre digital Canon kehulur kehilir..(Gaya fotographer professional…boleh blahh!!!...)

KINI…

Aku bukan sahaja sebagai fotographer professional terjun (slalu bidan yg terjun..) tp kini aku sebagai makhluk ALLAH yg sedang mencari2 mangsa utk membantu beliau (mangsa tersebut) yang mana insyaALLAH membantu mencari jln yg diredhaiNYA…membantu utk mencari jln yg lurus…W/pun aku bukanlah lurus sgt, tp aku nak freshie2 ni merasai jln yg lurus..insyaAllah..

KEPADA ADIK2 Freshie ku….

Luruskan niat kamu wahai adik....Kamu belajar di menara gading ini untuk apa....mudah2an Kerana ALLAH semata2....utk agama ISLAM......bukan kerana impikan jawatan besar seperti Perdana Menteri atau Perdana V6 atau Kolej Perdana (ape2 lahhh)...

Akak akan cuba mencari kamu w/pun dimana kamu berada….

Kepada yg akak pernah tegur...Tunggulah kedatangan akak...

No comments:

Related Posts with Thumbnails